Onderscheidend zijn als Accountantskantoor. Zo doe je dat!

5 manieren waarop je je kunt onderscheiden als accountantskantoor

Veel ondernemers zien accountantskantoren als dertien in een dozijn. Ze leveren toch allemaal dezelfde diensten? Nou, ja en nee. Het is waar dat de overgrote meerderheid van de accountantskantoren soortgelijke diensten aanbiedt, maar er zijn enkele belangrijke verschillen die de beste accountantskantoren onderscheiden van de rest.

Hieronder een aantal belangrijke verschillen;

5 pijlers onderscheidend vermogen

1: De beste accountantskantoren richten zich op kwaliteit boven kwantiteit

Het doel van elk bedrijf is geld verdienen, en accountantskantoren zijn niet anders. De beste accountantskantoren weten echter dat ze geen succes op lange termijn zullen boeken als ze kwaliteit opofferen om hun omzet te verhogen. Dit streven naar kwaliteit blijkt uit alles wat ze doen voor hun klanten en hoe ze hen klanten behandelen. Stel jezelf daarom vragen als: hoeveel klanten kunnen we bedienen, met aandacht voor de gewenste kwaliteit? En, waarin wil je uitblinken als kantoor?

 

2: De beste accountantskantoren werken en zijn toekomstgericht en niet reactief

De beste accountantskantoren wachten niet tot hun klanten met problemen bij hen komen; ze identificeren potentiële problemen vooraf en werken samen met hun klanten aan oplossingen voordat deze problemen echte schade veroorzaken. Deze toekomstgerichte aanpak bespaart klanten niet alleen geld, het wekt ook vertrouwen en laat zien dat het kantoor echt in hun succes investeert. Stel je daarom zelf de vraag; ben ik een toekomstgerichte of reactieve accountant?

 

3: De beste accountantskantoren leren en evolueren continu

De beste accountantskantoren begrijpen dat de enige manier om voorop te (blijven) lopen is om voortdurend te leren en zich aan te passen aan veranderende omstandigheden. Dit geldt voor kennis, techniek, vaardigheden, nieuwe diensten, maar ook van klanten. De beste accountantskantoren zijn altijd op zoek naar manieren om hun dienstenaanbod te verbeteren en beter te voldoen aan de wensen en behoeften van hun klanten.

Stel je daarom zelf de vraag; wanneer heb ik voor het laatst geïnnoveerd of geleerd om vervolgens te kunnen evolueren?

 

4: De beste accountantskantoren hebben een team van deskundigen

De beste accountantskantoren weten dat ze niet overal goed in kunnen zijn, dus omringen ze zich met deskundigen op verschillende gebieden, die hun sterke punten kunnen aanvullen en eventuele zwaktes kunnen opvullen. Oftewel het bundelen van verschillende ervaringen en expertises door samenwerken om vervolgens het dienstenaanbod te leveren dat voldoet aan de unieke behoeften van elke klant. Stel je daarom zelf de vraag; Wat mist er nog binnen ons team (kantoor)/netwerk?

 

5: De beste accountantskantoren maken een keuzes, luisteren naar klanten en zetten de kant centraal

De beste accountantskantoren maken keuzes en zetten bij het maken van keuzes de klant centraal. Door goed te luisteren naar en veel persoonlijk contact te hebben met klanten weten accountants waar de klant behoefte aan heeft.

In deze tabel een voorbeeld terugkijkend op de eerder benoemde punten.

Dit zijn slechts een paar van de dingen die de beste accountantskantoren onderscheiden van de rest.

 

Is jouw kantoor nu meer een X of een Y kantoor? En welk kantoor wil jij zijn?

 

Durf te veranderen!

 

verschil accountantskantoren
Wil jij jouw kantoor en klanten helpen bij het realiseren van meer winst en waarde?

Het (MKS®) ManagementKompasSysteem® is een methodiek speciaal ontwikkeld voor accountants en bedrijfsadviseurs om MKB ondernemers te begeleiden. Wij Met als hoofddoel: inzicht, focus, rust en meer winst. Het MKS bestaat uit handvatten die je helpen bij het adviseren van iedere ondernemer, groot of klein en onafhankelijk van de branche.

Met het MKS zorg je voor:

  • Stuurinformatie;
  • Onderscheidend vermogen;
  • Een gestructureerde en inspirerende adviesmethode;
  • Een concrete aanpak om te werken aan rendementsverbetering en waardecreatie;
  • Een nieuwe verdienmodel gebaseerd op toegevoegde waarde;
  • Nog meer plezier in het werk.
Wat is mks