Scroll Top

nieuwe prijsstrategie in de accountancy met andere verdienmodellen?

Nieuwe prijsstrategie in de accountancy met andere verdienmodellen?

In onze vorige artikelen betreft verdienmodellen in accountancy, hebben wij het gehad over verdienmodellen in accountancy en het ”uurtje-factuurtje” verdienmodel, Verdienmodellen in accountancy ”abonnementsvorm” en Verdienmodellen in accountancy ”Value Based Pricing”. Nieuwsgierig? Lees het artikel ”uurtje-factuurtje””abonnementsvorm” en Value Based pricing.

In dit artikel gaan wij het hebben over de juiste prijsstrategie, veel leesplezier gewenst!

nieuwe prijsstrategie met andere verdienmodellen?

In de accountancybranche zijn er verschillende bedreigingen en zeker ook kansen. Het is voor kantoren nu belangrijk om evidente keuzes te maken en een strategie te bepalen.

Kansen zijn er voornamelijk op het vlak digitaliseren, automatiseren en optimaliseren van processen, het meten en volgen van activiteiten en uitbreiden van het dienstpakket. De verdienmodellen moeten daar wel op aansluiten.

Uiteraard stap je niet zomaar over op een nieuwe prijsstrategie met andere verdienmodellen. Het is ook belangrijk hierbij te beoordelen hoe deze aansluiten bij de organisatie en de klanten.

Wat is de juiste prijsstrategie?

De ideale prijsstructuur zal voor ieder kantoor anders zijn en is daarom niet op één a4-tje uit te drukken. Uit onze gesprekken met vennoten van MKB-kantoren horen we dat nu vaak nog een mix is van vaste prijzen (abonnementsvorm), uurtarieven en nog heel weinig value-based pricing.

Elk verdienmodel heeft zijn voor-en nadelen (beperkingen). Het ene verdienmodel sluit beter aan op de commodity werkzaamheden, terwijl een ander verdienmodel beter aansluit op adviesdiensten. Het is belangrijk om de te leveren toegevoegde waarde centraal te stellen en te vergroten. Verdienmodellen kunnen hier een bijdrage aan leveren.

Wil jij met jouw accountantskantoor een nieuwe strategie? Of ben je zoekende naar de juiste strategie met daarbij behorende verdienmodellen? Neem gerust contact met ons op!

WIL JIJ JOUW KANTOOR EN KLANTEN HELPEN BIJ HET REALISEREN VAN MEER WINST EN WAARDE?

Het (MKS®) ManagementKompasSysteem® is een methodiek speciaal ontwikkeld voor het begeleiden van MKB ondernemers. Met als hoofddoel: inzicht, focus, rust en meer winst. Het MKS bestaat uit handvatten die je helpen bij het adviseren van iedere ondernemer, groot of klein en onafhankelijk van de branche.

Met het MKS zorg je voor:

  •  Stuurinformatie;
  • Onderscheidend vermogen;
  • Een gestructureerde en inspirerende adviesmethode;
  • Een concrete aanpak om te werken aan rendementsverbetering en waardecreatie;
  • Een nieuwe verdienmodel gebaseerd op toegevoegde waarde;
  • Nog meer plezier in het werk.

Meer weten over Management Kompasgroep B.V., of hoe wij vanuit ons kantoor in Venray accountants en bedrijfsadviseurs begeleiden en ondersteunen wij bij het implementeren van de MKS methode? Neem dan contact met ons op.

verdienmodellen in de accountancy, wat is de juiste prijsstrategie?