Scroll Top

Leestip: Hacking Growth – De methode achter het succes van de toonaangevendste bedrijven

Leestip: Hacking Growth – De methode achter het succes van de toonaangevendste bedrijven

Als je accountantskantoor wilt groeien dan zijn er verschillende methodes en tactieken om toe te passen. De eerste vraag die je jezelf moet stellen is wat is groei dan voor mijn kantoor?

– Groei in aantal klanten?
– Groei in aantal medewerkers?
– Groei in aantal diensten?
– Groei in omzet (per klant)?
– Groei in winstgevendheid?

Feit is en blijft, als je wilt groeien, zal je daar naar moeten acteren. Een van de meest populaire technieken op dit moment is Growth Hacking. De techniek van de oprichters van hackinggrowth.com.
Wil jij eenvoudig zorgen voor meer groei van jouw kantoor, dan is dit een aanrader om daarvoor handvatten, een structuur maar ook nieuwe inzichten en gedachtes te krijgen.

Hoe kan jouw accountantskantoor groeien? In hoeverre is data belangrijk? En, hoe kan jouw kantoor hiermee zijn voordeel doen? Dit zijn vraagstukken die de schrijvers van het boek ‘Hacking Growth’ graag beantwoorden. Oprichters van GrowthHackers.com zijn Sean Ellis en Morgan Brown, zij beschrijven in dit boek een systematische strategie die marketeers, ondernemers en managers kunnen gebruiken voor het laten groeien van hun bedrijf.

Growth Hacking is een andere benadering van marketing die een net iets andere denkwijze vraagt. De grootste verschillen met traditionele marketing zijn:

  • Een growth hacker richt zich op nieuwe groei mogelijkheden, terwijl tradtionele marketing meer gericht is op het optimaliseren van de huidige marketing.
  • Een growth hacker benut heel de marketingfunnel, terwijl traditionele marketing vaak gericht is op het bereiken van nieuwe klanten en het zorgen voor een aankoop.
  • Met growth hacking wordt meer geëxperimenteerd en gezocht naar de meest effectieve marketing.
  • Growth hacking is meer data gedreven.

Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel gaat over growth hacking in de praktijk, hoe werkt het, wat zijn de effecten en verschillende voorbeelden mn. ook ter inspiratie.
Het gaat hierbij vooral om een brede kijk op de toekomst en wereld, het zien van kansen en het durven anticiperen (proberen) daarop.

In het tweede deel gaat over het inzetten van deze groei tactiek. Het is als het ware een stappenplan om aan de hand van een paar hoofdstukken aan de slag te gaan met een verbeterde acquisitie, activatie, groei van retentie, kapitalisatie e.d.

Hou bij het lezen in je achterhoofd dat ook bedrijven als AirBnB, Dropbox en PayPal zijn ooit als startup begonnen, maar zijn bekend geworden door onder andere te denken in Growth Hacking. Wij zien dit boek dan ook zeker als een aanrader om te lezen, omdat het boek inspireert, je anders laat nadenken (over marketing) en een nieuwe benadering heeft op het gebied van groei en lange termijn visie.

Het boek is te bestellen bij Managementboek.

37