Scroll Top

Leestip: Extreem Klant Gericht

De inhoud van dit artikel

Extreem klant gericht

Extreem klantgericht = Maatschappelijke impact + Commerciële slagkracht + Waardevolle klantrelaties

Dat wil jij toch ook als accountant/adviseur?

Door de ontwikkelingen van de afgelopen 1,5 jaar rondom corona is de kans groot dat de behoeftes van je klanten aan het veranderen zijn. Zij hebben het afgelopen periode als zwaar ervaren en dat terwijl de grote klap wellicht nog moet komen. Als vertrouwenspersoon krijg je dit uiteraard mee en je zou de klanten waarmee je al jaren samenwerkt graag helpen. Juist nu is persoonlijke aandacht voor ondernemers belangrijk, zij willen graag jouw betrokkenheid voelen. Daardoor zal je aanpak van relatiebeheer en klantgerichtheid moeten veranderen.

Het boek Extreem klantgericht (Genomineerd PIM Marketing Literatuur Prijs 2019) beschrijft hoe jij jouw klanten extra aandacht kunt geven en hoe je hun behoeftes kunt vervullen. Volgens de schrijver Daniëlle de Jonge doen organisaties veel te moeilijk als het om klanttevredenheid gaat. Vaak hebben bedrijven ingewikkelde opties die veel tijd in beslag nemen. Volgens de Jonge kan dit makkelijker en effectiever. Zij geeft daarom praktische tips en ideeën om je klanttevredenheid omhoog te krijgen.

Zorg dat jouw dienstverlening onderscheidend en zakelijk woest aantrekkelijk is voor jouw klanten. Goed hanteerbare aspecten uit dit boek:

  • De cruciale factoren van commercieel succes;
  • Inzichten om van “beleving” naar “betekenis” te gaan;
  • Het model van extreme klantgerichtheid in z’n algemeen.

Het boek gaat niet alleen over klantgerichtheid, maar gaat ook over hoe jij de gunfactor krijgt bij je klanten. Het richt zich met name op organisaties waarbij het moeilijk is om zichzelf te onderscheiden doordat er veel concurrentie is, de accountancybranche is hier uiteraard een prachtig voorbeeld van.

Juist de praktische aanpak met voorbeelden wordt geprijsd ‘Extreem klantgericht’ naast een makkelijk leesbaar is ook een zeer praktisch. 

De inhoud van dit boek is ideaal om direct toe te passen binnen je accountantskantoor!

Het boek is te bestellen bij Managementboek.

Extreem klantgericht