Scroll Top

Leestip: 3458 – Strategiemaken en organisatiekraken

Leestip: 3458 – Strategiemaken en organisatiekraken

Aan het einde van het jaar wordt strategie vaak een hot item. Even reflecteren op het afgelopen jaar en zeker ook vooruitkijken en werken aan de plannen voor de komende jaren. Strategie lijkt daarbij abstract en statisch en dat zijn dan ook vaak redenen om het toch nog even vooruit te schuiven. En wat als de situatie volgend jaar toch heel anders blijkt te zijn dan verwacht en gepland? In haar boek 3458, laat Camilla van den Boom zien hoe je hier praktisch mee om kunt gaan. Nu is de periode voor jou als accountant om je klanten te helpen met een goede strategie om uit de corona dip te geraken, om versneld de belastingschuld terug te verdienen en om weer plezier in het ondernemen te krijgen.

Ongetwijfeld heb je ook ambities en lange termijndoelen die je samen met  jouw collega’s wilt realiseren. Jouw strategie mag ook niet statisch zijn, je moet tijdig kunnen anticiperen op ontwikkelingen in de markt. Maak je strategie werkbaar en kraak je organisatie.

Het boek ‘3458 – Strategiemaken en organisatiekraken’ laat je zien hoe jij lange termijndoelstellingen kan ombuigen naar prioriteiten op korte termijn van 3 maanden. Deze prioriteiten kun je vervolgens omzetten naar acties in 4 weken, 5 dagen en 8 uur. Het boek helpt jouw kantoor en ook jouw klanten dus met het snel anticiperen op ontwikkelingen.

De schrijver van het boek Camilla van den Boom heeft haar praktijkervaring gebundeld in dit boek en concludeert hoe bedrijven hun toekomst kunnen vormgeven. Ze combineert hierin traditionele bedrijfskunde met nieuwe innovatietechnieken, het oplossen van problemen en het creëren van waarde voor de klant. Het boek geeft je een alternatief voor de toekomst spreadsheets. Diverse tools helpen je bij het in kaart brengen van de beste manier om de toekomst te benaderen.

Wij raden aan om het boek te lezen, niet alleen om dat het lekker weg leest en omdat het boordevol tools en handvatten zit maar met name omdat het je gaat helpen bij minder abstract en statisch bezig zijn met strategie. Zeker ook voor accountantskantoren biedt dit boek een agile manier om te anticiperen op toekomstige (onvoorziene) situaties. Je werkt hiermee aan het sterker, slimmer en flexibeler maken van jouw bedrijf en dat van jouw klanten. Tot slot is de praktijkervaring van de schrijfster inspirerend en het belang van het gebruik van theoretische modellen wordt nogmaals bewezen in het boek.

Het boek is te bestellen bij Managementboek.

46